
اولين دستگاه خودپرداز در ايران مطلبي جالب و قديمي در آرشيو روزنامه هاي قديمي به چشمم خورد كه بد نديدم به حضورتون معرفي كنم. اولين دستگاه خودپرداز در ايران(َATM) كه در آن روزها توسط بانك بيمه بازرگانان وارد ايران شده و تسوط اين بانك طي تبليغات گسترده به مردم معرفي ميشد. "از باجه هاي اتوماتيك بانك بيمه بازرگانان در 10 ثانيه با سيستم كامپيوتري پول دريافت كنيد." "باجه هاي اتوماتيك بانك بيمه بازرگانان در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته بدون وقفه باز است" "امتياز بزرگ باجه اتوماتيك: حساب پس انداز...
ادامه مطلب
xa0اولین موبایل بانک یا بانک سیار دنیا که بعد از اتمام جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۶ توسط بانک ملی اسکاتلند طراحی و ارائه شداولین خودپرداز سیار دنیا به زمان جنگ جهانی دوم برمیگردد.اولین خودپرداز سیار دنیا درست بعد از اتمام جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۶ توسط بانک ملی اسکاتلند طراحی و ارائه شد. داستان از اعتراض مردم روستایی آن منطقه شروع شد که به خاطر موقعیت جغرافیایی و پراکندگی خانهها مجبور بودند ساعتها تا اولین شعبه بانک ملی اسکاتلند پیاده بروند که در عین خستهکننده بودن، از لحاظ امنیتی خطرناک هم بود. ب...
ادامه مطلب